svētdiena, 2011. gada 3. aprīlis

Галушки

Pienācis jauns mēnesis un man ir ideja par to, ko es varētu gatavot aprīlī. Internets ir neizsmeļams un lielisks iedvesmas avots, taču man ir vainas apziņa savu pavārgrāmatu un žurnālu priekšā:) No divām grāmatām esmu gatavojusi pa vienai lietai, no vienas- neko, ir tādas, no kurām tikai dažas...par žurnāliem pat nerunāju. Tos vairs arī nepērku, taču vecos nemetu ārā. Nu, tātad- aprīlī viss jaunais, ko gatavošu, būs no žurnāliem un grāmatām.
Taču par galuškām. Tas vēl nebūs tēmas aizsākums, esmu tās vairākkārt gatavojusi.
Man liekas, pēc būtības tas pats, kas klimpas, slinkie vareņiki, ņjoki (jeb dīvainā transkripcijā gnoči:)- jo tā to raksta) un t.t. un tml. Mēdz būt biezpiena, miltu, kartupeļu, ķirbja un vēl kaut kādi, par kuriem es nezinu. Šādā vai tādā variācijā pastāv daudzās virtuvēs.
Šī recepte ir no 50.gadu "Книга  о вкусной и здоровой пище", kas bijusi mūsu mājā un kuru es pusaudža nihīlismā sagraizīju uz izmetu. Njā. Taču izglābušās ir dažas receptes un šī ir viena no tām. Ēdiens, kuru necieš mans bērns un esmu gatava ēst nedēļām (un tā arī daru) es pati. Jo to var pagatavot milzu daudzumā un sasaldēt:)
Vajag:
500 g biezpiena
2 olas
3 ĒK cukura
1 gl miltu
1/2 TK sāls
1 ĒK izkausēta sviesta
Gatavošana:
Biezpienu kārtīgi samīcīt kopā ar olām. Pievienot cukuru, sviestu, sāli, rūpīgi samaisīt. Pievienot miltus, samīcīt viendabīgu mīklu savelt desiņas apt.3 cm diametrā. Sagriezt rombos.
Likt verdošā ūdenī, kuram pievienota šķipsna sāls. Vārīt, kamēr neuzpeldēs (aptuveni 2 min.)
Komentāri: man ļoti garšo. Pat garšīgākas par bieziena plēceņiem un vareņikiem. Ēdu ar krējumu un cukuru. Kā jau teicu- sasaldēju. Kad sagriežu rombos, tad lieku uz dēļa un saldētavā. Kad sasals, pārberu konteinerī ar vāku. Vāru pēc tam neatsaldējot.

12 comments:

  1. Vai, šie noteikti man arī garšotu! Paldies par recepti, kas pārbaudīta. Jo no recepšu žurnāliem u.c. man parasti ņemt ir bail, liekas izjuks, nesanāks... :)

    AtbildētDzēst
  2. Šo mēs arī kādreiz bieži taisījām mājās..

    AtbildētDzēst
  3. Анита, можно вопрос не по теме? Вот этот розмарин на фото, он растущий? Ты его сама вырастила или покупала уже взошедшим? Если сама выращиваешь, то за какое время он у тебя стал таким? Я все не оставляю надежды...У нас не стали его в семенах продавать, а так хочется свой собственный.

    AtbildētDzēst
  4. Aija, pilnīgi noteikti neizjuks, vismaz to es varu garantēt!

    Irēna, es vispār nesaprotu, ko esmu ēdusi visu dzīvi- katrs otrais vienkāršais ēdiens man ir jaunums:)

    Марина, увы, я его покупала в горшочке, в маркете. Был намного меньше, но растет прекрасно. Да, про розмарин я читала, что дома его растить года два... У вас семян нет розмарина? Хм, ну упаковку нельзя, неверное, а несколько попытаюсь насыпать в конверт.

    AtbildētDzēst
  5. Да, у нас в нет. :( Я покупала в другом городе, у меня взошло несколько штук, в итоге один только остался и уже пошли настоящие листочки, но одна маленькая гостья опрокинула горшок на пол и мой розмарин погиб. Пока семян нигде не могла встретить в продаже...А при поездке в другой город все как-то не до заезда в цветочный магазин.
    Поэтому буду рада, если что-то получится...:)
    Здорово иметь такой кустик, как у тебя!

    AtbildētDzēst
  6. par biezpiena ķiļkeniem - mana ome un mamma tos vārīja vieglā sālsūdenī, kuram pievienotas ķimenes, un es arī daru tāpat, pat nebija ienācis prātā, ka var vārīt tāpat:) vislabāk man garšo jau auksti.

    AtbildētDzēst
  7. Anita, super, paldies :) šo ēdienu "sīkie ņergas" pilnīgi negaidīti un netipiski ēda laizīdamies un prasīja piedevas! Jau sāku plānot, kā ar šo lielisko ēdmaņu piepildīt saldētavu.
    Vienīgi uz slapjo vājpiena biezpienu no rimi paciņām miltus prasījās divtik daudz.

    AtbildētDzēst
  8. Nova, tad jau sanāk nevis saldais, bet kaut kas cits, vai ne? Grūti iedomāties, es esmu tikai saldu variantu ēdusi.

    Ieva, Tu mani pārsteidzi:) Bērni, kas ēd galuškas- tas ir izcili. Piesaldē pilnu saldētavu un būs miers un laime:) Mans bērns necieš tās. Tāpēc nekā nespēju kaut kādus krājumus vērtigus izveidot, ar visdu pārējo sanāk pārāk daudz ņemties.

    AtbildētDzēst
  9. nē, Anita, tas tomēr ir saldais, jo salds, tikai ar ķimeņu aromātu:) kaut kā organiski sader, nemaz netraucē:)

    AtbildētDzēst
  10. ā, tas man nebija ienācis prātā. Nu jā, kāpēc gan nē- saldās ķimeņu maizītes ir ļoti garšīgas.

    AtbildētDzēst
  11. Anita, uztaisīju, cik garšīgi!!! Ar aprikožu ievārījumu... mmmm! Un- Alleluja, bērni arī ēd! :) paldies par recepti!

    AtbildētDzēst
  12. Aija, man prieks! izskatās, ka tikai manam bērnam negaršo:) Nu nekas, viņš ēd visu pārējo no biezpiena.

    AtbildētDzēst